dijous, 19 de març del 2020

TALLER D'AL: Memòria auditiva

Bon dia famílies!

Avui és dijous i si fossim al cole fariem taller d'Audició i Llenguatge! És per aquest motiu que aprofitaré per mostrar-vos algunes propostes de joc de les que feim servir al taller i a més de donar-vos idees podreu conèixer més el per què d'aquest taller.

Una de les coses que intent treballar als tallers és la memòria auditivaprerequisit bàsic del llenguatge (la lectura i l'escriptura també!)

Mitjançant la memòria auditiva recordam les coses que hem escoltat en un ordre determinat, és per això que no està gens malament tenir-la en compte i així ajudarem a què:

⇛ Fiquin el taper dins la seva motxilla, la tanquin i venguin a esperar a la porta per partir (i que no ens esperin mans buides, per exemple)

⇛ Volem que agafin les juguetes que han deixat en terra, aturin el llum en sortir i venguin a sopar. I volem que ho faci en aquest ordre perquè a les fosques no va massa bé recollir, no? 😂

⇛ A l'escola, voldrem que poc a poc sigui capaç de fer un dictat, però...  com ho farà si no retén la informació per fer-ho?

 Volem que s'aprenguin cançons, poesies... o el telèfon de la mami de memòria... 


Idò tot això comença per una bona memòria auditiva... 
Així que vos anim a jugar treballant-la!!!

I demanareu: COM???

Vos don algunes idees...ok?!

𝟙. Ara que no podem sortir de casa, que tal si imaginam on voldriem anar i quines coses ens duriem... "Vull anar a sa platja i duré una pala..." Així podrien dir: "A la platja duré una pala i un poal.", i seguim "A la platja duré una pala, un poal i unes ulleres"... A veure mem fins on arribam! 

𝟚.Teniu petits instruments a casa? Vos sona es "Simon dice"? Idò feim un casolà!
Podem fer una seqüència d'amagats ex: tambor, flauta i que l'infant ens digui què hem tocat, o millor que ho toqui ell en el mateix ordre. S'anirà augmentant el nombre d'elements fins errar! Noltros també ens hem de posar a prova, eh?! Veureu que no és tan fàcil com sembla!!!
(si no tenim instruments podem fer renous amb el cos: tossir, pedorreta, carraspeig, xiular... i amb els elements de casa: cullera, tassons, portes...)

𝟛. I si provam ara de llevar-li... Farem la seqüència de renous o paraules i la repetirem llevant-li una, quin falta??

𝟜. I si vos fa ganes utilitzar eines informàtiques vos pas alguns links de powerpoints interactius on poder treballar-la. Important primer dir i després mirar (la memòria auditiva no s'ha d'ajudar de la vista!)
(Haureu de descarregar el document i en obrir-lo des de l'ordinador o la tablet ja hi podreu jugar!)

Memòria Auditiva català 1        Memòria Auditiva català 2


Memòria Auditiva català 3        Memòria Auditiva català 4


Memo Auditiva Castellano 1       Memo Auditiva castellano 2


Memoria Auditiva Castellano 3    Memoria Auditiva Castellano 4


Cuál he añadido? 1               Cuál he añadido? 2 


Cuál he quitado?                 Cuál he quitado? 2



Si teniu problemes el meu correu es: cristinasobrino@ceipmiquelduranisaurina.com i vos atendré cada dia de 9 a 14h.  
Una besada i fins aviat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada